Lomalaisen treeniohjelma

09.07.2017

Heinäkuu! Suomi lomailee!

Tai ainakin minä lomailen. Ainakin puoliksi. Nytkin tosin taidan tehdä jotain ansiotyöhöni liittyvää, mutta se on melkein sivuseikka.

Kas, taannoinen Instagram-lempparikesälomatreeniliikkeeni (Klik!) keräsi suosiota, niin päätinpä että jaan kanssanne kokonaisen lomalaisen treeniohjelmani. Se on yksinkertainen ja tehokas.

 

Kas tässä minun kesälomani suosituin treeniohjelma.

 

 

1. KUROTA terassilla kohti juomaasi. Tai kaverin juomaa, koska hei, kesä on yhdessä tekemisen ja varsinkin jakamisen aikaa. Juoma-astia voi olla minkä tahansa painoinen ja sisältö tietysti nestemäistä, muuta rajoitusta ei ole. Tietysti mitä suurempi treenivastus sen parempi. Naisille suosittelen toki vähintään viinilasia (kokeile shamppanjaa jäillä, Monacossa sitä juomaa kutsutaan nimellä Piscine (eli uima-allas)), ja miehille mahdollisimman kookasta oluttuoppia. Siis mitä isompi treenivastus, sen parempi. Sangriakannu, booliämpäri. Mikä vain.

Kurottaminen aktivoi tehokkaasti sixpackia, lonkankoukistajia, sekä rintalihaksia ja olkapään etuosan lihaksia. Myös poselihakset eli hauikset näyttelevät merkittävää avustajan roolia.

 

 

2. PONNISTA löhötuolista hakeaksesi lisää kylmää juotavaa jääkaapista. Käytä ponnistusvaiheessa voimakkaasti reisi- ja pakaralihaksiasi, ja ennen ponnistusvaihetta jännitä myös syvät vatsalihakset suojataksesi selkärankaa vaativan liikkeen aikana. Tähän ponnistukseen saat lisäpotkua, mikäli jääkaapissa odottelee mahdollisimman mehevä palkinto. Tämä treenimotivaattori on jokaiselle yksilöllinen – ehkä se on mallasjuomaa, roseeta, makkaraa tai vichy. Tai no, ei vichyä.

 

 

3. Merkittävää AEROBISTA TREENIÄ saat matkalla kohti jääkaappia, ja samoin paluumatkalla kohti löhötuolia. Muista aktivoida kohdelihakset mahdollisimman hyvin treenin aikana.
Mikäli olet OFFILLA, BULKILLA tai lihasmassan kasvatusprojekti on muuten vain päällä, pyri minimoimaan kaikki aerobinen treeni. Kuten Bullikin sanoi, se on pois proteiinimassasta.

Toista näitä kolmea liikettä peräkkäin, mutta hei. Maltillisella tahdilla. Nyt ollaan kuitenkin kesälomalla.

Sanna

 

 

Seuraava kirjoitus

Edellinen kirjoitus

2 kommenttia

  • Inexplicable

    Hahaa, ihan mahtava treeni; tähän pystyn minäkin lomalla.. 🙂

    • Sanna Laitinen

      Mahtavaa! Tsemppiä treeneihin!

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *