Joo. Treenaan ulkonäkösyistä.

02.04.2017

Moi. Sanna tässä.

Nyt tehdään supernopee, älyttömän tehokas, rasvaa polttava, ihoo kiinteyttävä, lihaksia ihanasti pikkuisen tuunaava, reisi-vatsa-pakara-painotteinen treeni.

Ja sitten mennään. Seuraavat pari päivää linkataan ja kontataan, ja irvistellään kun pitää istua vessanpöntölle. Kroppa on niin jumissa treenistä!

Suosittelen. Kokeile Tikis-treenimedian kanssa tehtyä uusinta HIIT-treeniä (Klik!). Se on kova kotitreeni!

Tiedätkö, edelleen mä vaan joissakin piireissä kannan bikinisannan titteliä. Johtunee paitsi mun omintakeisesta FB-sivun urlista (facebook.com/bikinisanna), mutta myös bikinikisaajan menneisyydestä, joka ei järin hohdokas ollut. Ei ollut, koska en omistautunut riittävästi, olin liian mukavuudenhaluinen, ja hell-to-the-olen mukavuudenhaluisempi kuin ikinä tänä päivänä! I’m feeling delighted.

Kuinka paljon treenaan? Millaista treeniä teen oikeasti (eli teenkö Tikis-videoilla treenejä, joita en normaaliolosuhteissa itse tekisi)? Mitkä ovat tavoitteeni?

 

But first…

 

No. Kuulkaas kun Sanna-täti kertoo.

Treenaan kahdesta syystä:
A) Haluan saada syödä niin paljon kuin vain ikinä maailmassa on mahdollista, koska rakastan ruokaa, ja
B) Haluan näyttää hyvältä.

Ja piste. Niin kuin vaikka eilen. Ottakaa kanssatreenaajat mallia seuraavasta!

 

 

Tähän asti syy, miksi olen kerta toisensa jälkeen lähtenyt treenaamaan on se, että tiedän pitkällä aikavälillä kehoni muuttuvan kivaan suuntaan. Tiedän, että vain lihaskuntoharjoittelulla kehoni näyttää sellaiselta kuin haluan. Ja mun mielestä ulkonäkö on ihan saamarinmoisen hyvä tavoite, koska se toimii, se motivoi. Toki mun treenillelähtemistä motivoi myös se, että alaselkä ja polvet kipeytyvät jos olen treenaamatta. Mutta pitkällä aikavälillä se motivaattori, joka vie mut uudelleen ja uudelleen kyykkytangon alle, tai välillä kokeilemaan uusia harrastuksia, on ulkonäölliset seikat. Niin kuin kuvasta tietysti näkyy.

Pinnallinen? Narsistinen? Itsekeskeinen? Ehdottomasti. Ja pitää olla, sen himpun verran. Miksen olisi ylpeä juuri siitä, millaisia tavoitteita minulla on? Juuri minä olen suurin voimavarani, se jolla on mahdollisuus halutessaan kannustaa ja tsempata ja antaa voimia joka päivä, missä tahansa tilanteessa. Tottakai mä haluan treenata, olla ylpeä siitä että treenaan, ja olla ylpeä siitä, miksi treenaan ja varsinkin olla ylpeä siitä, mikä minua motivoi. Ulkonäön vuoksi treenaaminen ei ole automaattisesti väärin.

 

 

Ja nyt huomio. Tuloksia ei saavuteta pelkällä treenillä ja fiksulla ruokavaliolla. Upea kroppa saavutetaan suurimmaksi osaksi oikealla mielentilalla. Ei ankaralla, ei syyllistävällä, ei epävarmalla. Vaan armollisella, upealla, voittamattomalla, inspiroituneella, itsevarmalla, suvaitsevalla ja joustavalla! Myös sillä rennolla itsensänolaajafiiliksellä, kuten eilen. Rajoitukset pois päästä! Anna mennä! Kesäkunto on mielentilasta kiinni. I’m feeling delighted!

Eli tärkeimpänä. Samalla kun treenaan puhtaasti itseni vuoksi, enkä ulkoa tulevien paineiden sanelemana, mulla on ollut äärimmäisen ihana sauma opetella armollisuutta, tarvittaessa venyneitä lepopäiviä. Aina ei tarvitse ehtiä salille. Niin kuin vaikka tänään – annan itselleni luvan pitää lepopäivän, jos siltä tuntuu. Silloin voi ottaa potslojoa vaikka peiton alla, jos haluaa. Kyllä se kroppa sieltä taas kuoriutuu. Ja niin se vain aina on kuoriutunut. Se fiilis siis, muista se fiilis! Delighted.

Millainen siis on täydellinen kroppa? Ja mikä sua motivoi liikkumaan?

 

 

Mä treenaan muutamia kertoja viikossa. Joskus kolme, joskus kaksi, joskus viisi. Tikis-videoiden treenit ovat todella lähellä omia treenitottumuksiani. Ruokaa syön paljon – ja tiedän, että treenin jälkeen saa aina syödä PALJON. Se jos jokin motivoi lähteä treenaamaan.

Fiilistelemisiin!

Sanna

 

PS. Kuvat ovat tietysti Delight-päivästä, jonka Henrika järjesti meitä varten eilen! Ensimmäinen Delight-terveellisten herkkujen tuotepakettiarvonta päättyi blogissa tänään. Haluaisitko lisää näitä arvontoja? 🙂

 

Samankaltaisia kirjoituksia

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *