Kuinka estää herkkuhimot iltaisin pitkän työpäivän jälkeen?

21.03.2017

No niin! Nyt olisi sitten koko kuukauden tapahtumat tehty kahdessa viikossa. Tapahtumaduunit on siitä rankkoja, että työpäivät tapahtumien aikana usein venyvät kaksinumeroisiksi, ja ruokailuvälit jäävät toisinaan olemattomiksi. Ei vain muista kaikessa tohinassa safkata.

Illalla kun irtautuu töistä, niin vielä olisi edessä kauppareissu. Väsyttää, raajoja pakottaa, polvet muljahtelee, silmät painuu kiinni, mahassa kurnii. Nyt jotain nopeaa ja helppoa.

Voit hyvin kuvitella kuinka helppoa tuossa tilanteessa on marssia herkkuhyllylle! Eikä ole vain yksi tai kaksi kertaa kun olen vetänyt tapahtumapäivän jälkeen hirveät herkkuöverit, ja seuraavana päivänä herään päänsärkyisenä ja naama turvonneena.

Eikö mikään olisi avuksi?

Tänään junaillaan Turkuun! Eväät kunnossa. @laitilankanatarha ja @alfafinland ?? #unleashalfa #proegg

A post shared by Sanna Laitinen (@sannalaitinen.fi) on

Ennakoi heti aamulla.

Päätä aamulla ennen töihinmenoa selvät ateriavälit. Kun verensokeri pysyy tasaisena halki päivän, voin luvata, ettei illalla synny hirveää herkkuhinkua. Tämä ei onneksi tarkoita, että mukana tarvitsisi kanniskella muovipurkeissa erilaisia kylmäksi jäähtyneitä ruokia – ei todellakaan. Käy lounastamassa lounasravintolassa, ja varmista että lautaselta löytyy lautasmallin mukainen ruoka-annos.

Varaa mukaan kiukkupähkinät.

Välillä ateriointiin vaan ei ole aikaa. Siksi mukana kannattaa kantaa jotain supernopeaa, mahdollisimman tuoretta, välipalaksi kelpaavaa evästä. Jos saat kylmäketjun pysymään kunnossa esimerkiksi minikylmälaukun muodossa, nappaa jääkaapistasi mukaan Proegg Smoothie, josta löytyy verensokeria tasoittavaa ja nälkää loitolla pitävää proteiinia, sekä virkistävää makua marjoista ja hedelmistä. 

Toinen hyvä vaihtoehto on esimerkiksi Delightin uusi välipalapatukkamaku Choco Brownie, tai ALFAlta Jaffa Cake. Nämä säilyvät myös vaikka treenilaukun taskussa.

Kolmas vinkki on kiukkupähkinät tai -porkkanat. Maailman helpointa säilyttää missä tahansa, ja rouskuttaa menemään kesken työpäivän. Paljon kuituja, purkeskeltavaa, proteiinia ja hyviä rasvoja sisältävät tuoreet ruoka-aineet ovat varmoja nakkeja silloin, kun yllätysnälkä yllättää. Pysyypä verensokeri tasaisena ja nälkä loitolla vähän pidempään!

Makrot kunnossa! Testaapa muuten tätä – Proegg-valkuaisprotskujauhe (sitruunan makuisena) ja Proegg-smoothie yhdessä. Nom nom. 🙂

 

Valkkaa mielummin se ravitsevampi ja pitkällä aikavälillä parempaa mieltä tuottava vaihtoehto.

Kolmas steppi on sitten mielikuvaharjoittelu. Tiedän, että tekisi mieli jotain supernopeaa, superenergistä, supermakeaa, rasvaista ja prosessoitua! Tiedän, että se on pakko saada nyt jotain nopeasti, ja mielellään paljon! Mutta mikä olisi se kaikista paras vaihtoehto, joka sopisi samaan kategoriaan – mitä jos et nappaisikaan karkkipussia, vaan smoothien? Jos et nappaisikaan suklaalevyjä vaan proteiinipatukan? Tiedäthän sinä, millainen morkkis herkuttelusta tulee. Ja millainen pöhö herkuttelusta seuraa. Jos herkuttelisitkin sellaisilla vaihtoehdoilla, jotka antavat keholle vähän muutakin kuin vaan hetken kestävän hyvän mielen. Niin kuin vaikka vitamiineja, kuituja ja pitkäkestoisempaa hyvinvointia.

Tee itsellesi palvelus!

Mitä ajattelit siis tehdä tänä iltana, kun pääset vaihtamaan vapaalle? 🙂

Sanna

Samankaltaisia kirjoituksia

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *