Kuinka olla potematta morkkista jouluherkuttelusta.

21.12.2016

nayttokuva-2016-12-17-kello-14-29-57

 

Mikä sun lempparein jouluherkku on? Mun on lanttulaatikko. Ja piparit. Ja konvehdit. Ja kinkku, rosolli, perunalaatikko, porkkanalaatikko, perunasalaatti, jouluhalko (onks se ranskalainen joulujuttu vai syödäänkö sitä normaalisti Suomessakin?)… Mitäs muuta. Ja lipeäkala. Ai että!

Mä olen paitsi jouluihminen, myös päästä varpaisiin jouluahmatti. Jouluna SAA syödä. Saa, vaikka olisi kisadieetillä. Saa, vaikka olisi laihdutuskuurilla. Saa, vaikka kuka sanoisi, ettei muka saisi.

Vaikka sä itse sanoisit itsellesi, että sä et saa syödä, niin kylläpäs sä saat. Höh! Tottakai sä saat!

Parina jouluna mä olen kokeillut yhtä mielikikkaa, joka on auttanut mua joulusyömisten käsittelemisen kanssa. Samoin kaikki jotka nyt toteuttavat BetterMe-valmennuksia tai ruokavaliota, olen kaikille koettanut muistaa vinkata tämän.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Yksi – Älä aseta rajoja joulusyömisten suhteen. Paitsi että tällä rajojen asettamiskiellolla taidettiin juuri asettaa yksi raja… No, siltikin. Ei rajoja! Mikä vain on mahdollista! Ei kieltoja. Saat kyllä syödä jouluna.

Kaksi – Mieti, millaista oloa tavoittelet tämänhetkisellä tavoitteellasi. Miksi käytät tietynlaista mentaliteettia syömisen suhteen? Tai treenin suhteen? Millaisen olon haluat saavuttaa? Millainen olo sinulla sitten on, kun olet saavuttanut tavoitteesi?

No, mä voin kertoa oman esimerkin. Mä tavoittelen jatkuvaa, kestävää hyvää oloa. Sellaista, että mulla ei ole nälkä, eikä jano. Välillä on herkkunälkä, joo. Mutta sellainen hyvä olo on mun tavoitteena, joka tulee hyvästä ruoasta ja levollisesta mielestä. Välillä saa herkuttaa ja välillä harmittaa, mutta nettofiilis saisi olla plussan puolella.

Kolme – Tavoittele tuota tavoiteoloasi myös joulun aikaan. Jos haluat, että sinulla on jatkuvasti hyvä olla, niin mikset antaisi itsesi syödä ihan kuinka paljon vain haluat – kysymys on vain siitä, kuinka paljon sinä todella haluat syödä. Haluatko superähkyn, vai haluatko sellaisen mukavan uneliaan, maha-täynnä-olon? Ja sitten tunnin päästä voi taas mennä närppimään vähän kinkkua ja pursottaa sinappia päälle. Ja sitten napata parit piparkakut palanpainikkeeksi.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Joulu on kerran vuodessa. Kenenkään painonpudotus-, kiinteytys- tai lihasmassan kasvatusprojekti EI kaadu joulusyömisiin.

Hyvä fiilis ja levollinen mieli on myös aika tärkeitä juttuja oman tavoitteen toteutumisessa. Anna siis itsellesi vähän tilaa ottaa rennosti tänä jouluna.

Joulun jälkeen todennäköisesti sulle tulee sellainen olo, että olisi joskus kiva elää vähän terveellisemminkin… 🙂

BetterMe:llä alkaa taas Kesäkuntoon 2017 -valmennus! Tällä kertaa koko valmennus toteutetaan omalla valmennusalustallaan, kaikki matskut on nyt kuvattu ja suunniteltu, piirretty, pakerrettu, kirjoitettu ja ladattu alustalle. Materiaali julkaistaan kaikkien nähtäville välipäivinä, mutta oman Kesäkuntoon 2017 -projektin voi aloittaa ihan koska lystää. Valmennusalustalle pääsee kuitenkin jo nyt tsekkaamaan ensimmäiset materiaalit – ja miksei vaikka kertomaan jo vähän itsestään valmentajalle ja valmennuskavereille. 🙂

Valmennuksen sisällöstä – löytyy kuulkaa treenit sekä salille että kotiin. Löytyy reseptejä! Löytyy ruokavalioita erilaisiin tavoitteisiin (kevyt kiinteytys, rento painonpudotus, lihasmassan lisäys)! Mielenkiintoinen kokonaisuus. Ollaan valmentajakollegan kanssa vastaamassa kaikkiin alustan kysymyksiin. Jännittää!

Valmennuksesta lisää täällä. Siellä on jo ekat fiilistelemässä, tuu säkin vaikka kaverin kanssa! 🙂

Rauhaisaa joulunaikaa!

Sanna

Samankaltaisia kirjoituksia

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *