Treenimotivaatio hukassa, herkkuhammasta kolottaa? Tee näin!

14.12.2016

image

Ai että teki hyvää pieni blogiloma. Välillä pitää ottaa rakkaimpiin juttuihin vähän etäisyyttä, niin jossain vaiheessa sitä näkee paremmin, mikä siinä on itselle niin tärkeää.

Kirjoittaminen. Treenaaminen. Nukkuminen. Monipuolisesti ja terveellisesti syöminen.

Eilen oli sellainen päivä ettei olisi sitten YHTÄÄN jaksanut tai huvittanut lähteä treenaamaan. Ei yhtään! Vaikka olin jo etukäteen sopinut itseni kanssa, että koska koko muu päivä on pelkkää toimistotouhuamista, on sitä vaan yksinkertaisesti mentävä tekemään lihaskuntoharjoitus.

Onko kenelläkään muulla motivaatiopulaa, mitä tulee treenaamiseen tai syömishommiin?

 

image

 

Seuraavan kerran kun olet viittä vaille menossa tai jäämässä kotiin, tai hakemaan mielummin kaupasta herkkuja, vaikka määränpäänä olisi kuntosali, tee nämä asiat:

1. Mieti, millainen olo sinulla on huomenna, kun tänään olet tehnyt hyvän treenin.

Todennäköisesti nukut yöllä paremmin treenin jälkeen, joten heräät virkeämpänä huomiseen päivään! Treenin jälkeen kroppa on myös vastaanottavaisimmillaan ravintoaineille, ja aineenvaihdunta on lähtenyt käyntiin, joten näytät huomenna varmasti paremmalta kuin tänään!

2. Mieti, millainen olo sinulla olisi huomenna, jos treeni jäisikin tänään väliin.

Sinusta en tiedä, mutta minulla kolottaisi niveliä ja särkisi lihaksia, alaselkä ja polvi vihoittelisi. Voi olla että päätäkin särkisi liikkumattomuuden takia.
Aineenvaihdunta ei surraisi niin kovissa lukemissa – todennäköisesti huomaisin alavatsan pömpöttävän, koska niin sille aina käy, kun olen skipannut treenin.
Nuutunut ja väsynyt olo ei treenaamattomuudella lähde mihinkään. Todennäköisesti illalla väsyttää, muttei nukuta.

3. Katso peiliin!

Millainen otus sieltä kurkistaa tänään? Miltä se otus näyttäisi huomenna treenittömän ja herkkuja täynnä olevan illan jälkeen?
Kuinka paljon paremminvoivalta peilikuva näyttäisi treenin jälkeen?

 

image

 

4. Herkkunälkä? Syö välipala.

Jos päivän ateriat ovat jääneet vajaaksi, herkkunälkä voi johtua kalorivajeesta! Nappa siis pieni välipala ennen kuin pakkaat treenikamasi valmiiksi ja lähdet treenaamaan.

5. Saat hakea niitä herkkuja, jos haluat – salin jälkeen.

Nyt kun ollaan vakuutettu paitsi järkiminälle, myös tunneminälle että treeni todella kannattaa (mun tunneminä myöntyi vähän alakuloisena. Tiedätkö, sillain ”nooh….. olkoon. Okei sitten.”), kannattaa muistuttaa itsellesi, että kroppa toimii heti lihaskuntoharjoittelun jälkeen supertehoilla! Voit siis huoletta syödä sen päivän isoimman aterian jälkkäreineen treenin jälkeen, ja kaikki menee treenattuun lihakseen!
Kysymys on vain siitä, haluatko todella haihduttaa hyvän olosi sokeri-rasvahötön alle? Suosittelen syömään ennen herkkuja mahan täyteen hyvää kotiruokaa!

5. Juo latausjuoma.

Oikeasti. Kuka jää kotiin sen jälkeen, kun on huitaissut latausjuoman naamariin? Mä nappasin vain puoli annosmitallista laturia naamariin ennen kuin lähdin tekemään päivän treenin – kuulkaas, ei tullut mieleenkään jäädä sohvalle röhnöttämään, kun beta-alaniini alkoi nipistellä ensin nenänpäässä ja sitten koko kropassa.

Antoisaa pikkulauantaita! 😉

Sanna

Samankaltaisia kirjoituksia

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *