Selkä kuntoon! Liikkuvuusharjoitteet selkäkipuiselle.

25.09.2016

sannalaitinen.fi

 

Hellurei!

Hitto kun tapahtumahommissa tulee nosteltua tavaroita pyöreällä selällä ja niskoilla, ja kuljettua polvet vääränä paikasta toiseen. Välillä on kiire, ja sitten kun ei ole, niin tehdään rästiin jääneitä toimistoduuneja pois alta.

Stressaavaa istumatyötä. Sitä tekee aika iso lohko suomalaisesta työkykyisestä väestöstä. Istumatyön lisäksi sellaista duunia, jossa ollaan pitkiä asentoja samanlaisissa staattisissa asennoissa, on todella paljon. Duunia, missä kädet pidetään vartalon etupuolella ja ollaan vaikka kumartuneina työntekoon. Välillä nostellaan. Ja usein on kiire.

Silloin ryhti unohtuu, silloin unohtuu selkärangan suoja, syvät lihakset. Kotiin päästessä voi olla väsynyt ja nuutunut olo, eikä ensimmäisenä tärkeysjärjestyksessä ole lihaskuntotreeni. Harvoin edes tiedetään, mitkä liikkeet ja millainen treeni olisi itselle se kaikista paras, jotta selkäkivut ja niskajumit pysyisivät loitolla.

 

image

 

Siksi mä halusin poiketa linjasta ja esittelin Tikiksen ja Under Armourin kanssa yhteistyössä tekemässämme videossa kolmen liikkeen selänkorjaussarjan – kolme hyvin yksinkertaisen näköistä liikettä, joiden suoritustekniikkaan täytyy kiinnittää erityishuomiota, jos haluaa optimoida sen ajan ja hyödyn, jonka treenaamiseen käyttää.

Otahan hyvä asento sitten, kun toteat, että sinulla ei loppujen lopuksi ole juuri nyt mihinkään kiire. Tsekkaa video ja kokeile liikkeitä vaikka samalla. Muutaman minuutin aikana saat jo aktivoitua ryhtilihaksiasi – olet silloin tehnyt jo paljon enemmän kuin normaalisti sellaisessa tilanteessa, jossa vain röhnöttäisit huonossa asennossa. 🙂

 

 

Tikiksen porukan kanssa olen monesti miettinyt tätä hyvin yleistä ongelmaa – kuinka auttaa ihmisiä voimaan paremmin ja säilyttämään hyvän ja terveellisen ryhdin arjessa kaiken kiireen keskellä? Kuinka tarjoilla mahdollisimman luontevasti omaan arkeen sopiva treeniliikepaketti, jonka jokaisessa liikkeessä ja liikesarjassa on oma, kipuja ehkäisevä ja ryhtiä parantava, hoikistava vaikutuksensa?

Sellainen ajattelu käynnisti #selkätikis-valmennusrungon suunnittelun. Ja nyt se viimein on julkaistu.

Selkä kuntoon -valmennus, jota somessa saa hehkuttaa häsärillä #selkätikis, on mun suunnittelema ja mun vetämä 8 viikon valmennus. Se keskittyy juuri niihin vartalon osa-alueisiin ja lihaksiin, jotka hellävaraisesti ja tarkasti aktivoituina parantavat ryhtiäsi, lisäävät tietoisuutta kehon jumeista ja lihasten toimivuudesta, ja auttaa sinut kohti sitä haaveilemaasi X-sheippiä.

Selkä kuntoon -valmennus on oikeastaan kaiken olemassaolon perusta – kuinka istua, seistä, olla töissä, käydä kaupassa, istua autossa, kanniskella ostoksia tai lapsia, kuinka ottaa hyvä treeniasento ennen isojen painojen nostelua – asioita, joita tarvitaan jokapäiväisessä elämässä.

No, eihän sen tehoa tiedä kuin kokeilemalla itse. Ootko vielä päässyt kokeilemaan?

Saatiin neuvoteltua valmennukselle early bird -hinta, joka on voimassa vielä vähän aikaa.

Terkuin,

Sanna

 

 

 

Samankaltaisia kirjoituksia

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *